nia2

nia2

nia2

nia2

اسید آلفا لینولنیک چیست؟

اسید آلفا لینولنیک یک نوع اسید چرب امگا 3 است که می تواند در تعدادی از غذاهای مختلف یافت شود. اگر میخواهید سلامتی و سلامت کلی خود را بهبود ببخشید، افزایش مصرف این ترکیب ارزشمند، جای خوبی برای شروع است.

آلفا لینولنیک اسید چیست؟
اسید آلفا لینولنیک (ALA) یکی از سه اسید چرب ضروری است که از طریق رژیم غذایی ما مصرف می کنیم. آنها ضروری هستند زیرا ما برای آنها برای بقا نیاز داریم، اما از آنجا که بدن ما آنها را تولید نمی کند، بنابراین ما باید آنها را از طریق غذا دریافت کنیم. دو نوع دیگر از اسیدهای چرب، EPA و DHA، عمدتا در ماهی یافت می شوند، اما اسید آلفا لینولنیک یا ALA نیز در دانه های خاص یافت می شود. غذاهای حاوی EPA و DHA معمولا حاوی ALA نیستند و بالعکس - بنابراین باید هنگام انتخاب رژیم غذایی خود آنها را در نظر گرفت. [1] یافتن غذاهای حاوی ALA و چگونگی استفاده از آن برای سلامت شما.

فواید سلامتی
تعدادی از مزایای سلامت اسید آلفا لینولنیک (ALA) مانند بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون و درمان دیابت در میان دیگران وجود دارد.
  سلامت قلب
مطالعات نشان داده اند که ALA از منابع گیاهی به عنوان مخلوط با مکمل ها و قرص ها می تواند در طول زمان، بیماری های قلبی و حملات قلبی را کاهش دهد. همچنین به نظر می رسد که افزایش میزان پلاک در شریان ها، که خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش می دهد، به نظر می رسد.


فشار خون پایین
اعتقاد بر این است که رژیم غذایی بالا در ALA خطر ابتلا به فشار خون بالا را به میزان یک سوم کاهش می دهد که به طور قابل توجهی باعث کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی و همچنین فشار کلی سیستم قلبی عروقی می شود. [2]

دیابت
بعضی از مطالعات هم چنین ارتباطی بین افزایش اسید آلفا لینولنیک و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در برخی از بیماران وجود دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.