nia2

nia2

nia2

nia2

10 شگفت انگیز شاخص گلیسمی پایین میوه برای دیابت

چندین مطالعه پزشکی نشان می دهد که همبستگی بین میوه ها و سبزیجات کم گلیسمی و کاهش بروز دیابت وجود دارد. نه تنها این، بلکه میوه های شاخص گلیسمی کم همچنین کنترل در درمان دیابت را بهبود می بخشد.

شاخص گلیسمی
شاخص Glycemic (GI) به "ناحیه افزایشی منحنی قند خون (AUC) پس از مصرف 50 گرم کربوهیدرات قابل هضم از یک غذای آزمایشی تقسیم شده توسط AUC پس از خوردن مقدار مشابه یک غذای کنترل، به طور کلی از گلوکز یا سفید نان". به عبارت دیگر: توانایی غذا برای افزایش قند خون دو ساعت پس از مصرف غذای غنی از کربوهیدرات. شاخص گلیسمی پایین (<55) به این معنی است که کربوهیدرات در این غذاها به آرامی جذب می شوند، که می تواند برای بدن بهتر از تغییرات تغذیه پس از غذا مفید باشد. [1] غذاها با شاخص گلیسمی بالاتر (> 70) سطح قند خون را سریعتر می کنند. پس از سالها تحقیق، شاخص گلیسمی در حال حاضر به عنوان یک طبقه بندی قابل اعتماد از اقلام مواد غذایی با توجه به اثر گلیسمی خود را پس از غذا شناسایی شده است. شاخص گلیسمی اقلام غذایی که غالبا شامل چربی و پروتئین هستند، محاسبه نمی شود، زیرا این نوع اقلام غذایی کربوهیدرات زیادی ندارد و بنابراین سطح قند خون بدن را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

شاخص کم گلیسمی و کنترل دیابت
در دیابت نوع 1، بدن انسولین تولید نمی کند یا قادر به استفاده از آن نیست. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 فاقد انسولین هستند و نمیتوانند به درستی از آن استفاده کنند. [2] در دیابت نوع 1 و همچنین در نوع 2 دیابت، یک رژیم غنی از کربوهیدرات میتواند در کنترل گلیسمیک مضر باشد، که ممکن است در ایجاد بیماریهای عروق کرونری و سایر عوارض ماکرووآکولار و میکروواسکولار نقش داشته باشد (مانند نوروپاتی دیابتی) . علاوه بر این، یک رژیم غذایی کم گلیسمی می تواند به جلوگیری یا کنترل دیابت نوع 2 در افراد چاق و اضافه وزن کمک کند. نمونه هایی از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات کم GI عبارتند از حبوبات، سبزیجات نشاسته ای، غلات و بیشتر میوه ها. این نوع غذاها به خاطر اثرات مفید آنها بر سلامت و رفاه افراد نیز نامیده می شود.
  میوه های شاخص گلیسمی پایین
میوه ها نه تنها به دلیل ویتامین هایی که در آنها وجود دارد، سالم هستند بلکه همچنین به دلیل شاخص کم گلیسمی که دارند وجود دارد. علاوه بر این، آنها را می توان به راحتی به رژیم غذایی سالم اضافه کرد. [3] میوه های شاخص گلیسمی پایین برای دیابت شامل گلابی، آلو، هلو، پرتقال، زردآلو، خرما، سیب، توت فرنگی و غیره می باشد. اجازه دهید نگاهی به 10 میوه گلوتیپ پایین زیر بگیریم:


گلابی ها
GI: 25

گلابی نه تنها خوشمزه است، بلکه دارای شاخص گلیسمی کم هستند. گرچه کم ویتامین C، آنها یک منبع قابل اعتماد از فیبر رژیمی و پتاسیم هستند. انواع مختلفی از گلابی وجود دارد. گلابی های کنسرو شده در شربت کاهش یافته قند به کمترین نمره GI می رسند، اما گلابی های خام (GI: 33)، گلابی خشک (GI: 43) و نیمه های گلابی که در آبوهوائی طبیعی نگهداری می شوند (GI: 43) خوب است.

آلو
GI: 29

آلو آلو خشک، غنی از فیبرهای رژیمی و ویتامین K. آلوچه چندین مزیت بهداشتی را ارائه می دهد. علاوه بر این، آنها به فهرست میوه ها با کمترین شاخص گلیسمی تعلق دارند. اما، در مورد ایمن، بیش از حد بسیاری از این غذا را بخورید؛ همانطور که خشک می شوند و کربوهیدرات بیشتری دارند. در عوض، آلو تازه یک جایگزین خوب است، با GI از 39.

هلو
GI: 30

هلو یک انتخاب عالی برای افراد مبتلا به دیابت است، هر دو هلو کنسرو شده در آب طبیعی (GI: 30)، به عنوان هلو خشک (GI: 35). اگرچه مقدار کمی هویج دارای مقدار زیادی ویتامین است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.