nia2

nia2

nia2

nia2

پنج بازیکنی که بار مسی را سبک خواهند کرد

پنج بازیکنی که بار مسی را سبک خواهند کرد

سایت رسمی فوتبالی - بارسلونا علیرغم مشکلاتی که در آغاز فصل گذشته داشت تونست بر تمامی موضوعات غلبه کرده و فصل موفقی را پشت سر بگذارد. کاتالان ها یکی از بهترین تیم های اروپا در فصل گذشته بودند و این اتفاق بدون عملکرد خوب لیونل مسی که قلب همه اتفاقات در پایتخت کاتالان است، رخ نمی داد.

به گزارش فوتبالی، این بازیساز در طول فصل مهارناپذیر بود. او بارها دفاع حریف را شکست و بارسا را از یک پیروزی به پیروزی دیگر رساند. او در طول رقابت ها 44 گل به ثمر رساند و 18 پاس گل نیز ارسال کرد تا به بارسا در کسب عنوان قهرمانی لالیگا و کوپا دل ری کمک کند.

لیونل مسی بخش جدایی ناپذیر و اساسی تیم بارسلونا در فصل گذشته بود، بار تیم را روی شانه های خود تحمل کرد و به خوبی از پس آن برآمد. او به خوبی در گلزنی، ارسال پاس گل، ایجاد موقعیت و حضور در عمق خط میانی برای هدایت روند تیم همکاری کرد. تاثیر مسی به قدری زیاد است که بارسلونا بدون او به تیمی کاملا متفاوت تبدیل می شود.

در هفته های آخر فصل این فشار زیاد روی مسی به خوبی دیده می شد. او چابکی خود را از دست داده بود و نتوانست در لیگ قهرمانان به بارسا کمک کند. آنها در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت ها کنار رفتند.

بارسا برای کاهش فشار روی بازیکن تصمیم گرفت که بازیکنان جدیدی مانند آرتور ملو، مالکوم و آرتورو ویدال را به باشگاه اضافه کند تا در کنار سایر اعضای تیم به مسی کمک کنند.

در این مطلب به بررسی 5 بازیکنی که می توانند فشار را از روی مسی کاهش دهند، می پردازیم.

5. مالکوم؛ پدیده تازه وارد


بارسلونا بسیار سریع برای به خدمت گرفتن مالکوم از بوردو عمل کرد. در ابتدا به نظر می رسید این بازیکن برزیلی آماده انتقال به رم باشد. در آخر او با قراردادی به ارزش 36.5 میلیون پوند به نیوکمپ پیوست.

این بازیکن در چند بازی پیش فصل نشان داد که چه توانایی هایی دارد. مالکوم یک وینگر بسیار با استعداد است که توانایی شکست دادن مدافعان حریف را با سرعت بی نظیر و توانایی دریبل باورنکردنی خود دارد.

او یکی از بهترین بازیکنان بارسلونا در اردوی پیش فصل بود و توانست پیش از آغاز فصل دو گل به ثمر برساند.

این بازیکن برزیلی می تواند در هر دو سمت بازی توجه مدافعان حریف را جلب کرده و موقعیت هایی را برای گلزنی هم تیمی های خود ایجاد کند و همچنین می تواند بار گلزنی تیم را تقسیم کند. کاری که شرایط را برای مسی آسان تر خواهد کرد.

مالکوم می تواند در برابر حریفانی که روی به دفاع مطلق می آورند نیز بسیار موثر باشد چرا که توانایی باورنکردنی در گلزنی از فواصل دور دارد.  

4. آرتور ملو؛ جواهری از برزیل

چند سال طول کشید اما حالا به نظر می رسد که بارسلونا جانشین خوبی برای اسطوره جدا شده خود، ژاوی هرناندز، پیدا کرده است. این جانشین هافبک خوب برزیلی، آرتور ملو، است.

بارسلونا پس از توافق با گرمیو در طول فصل گشته، این تابستان انتقال ملو را نهایی کردند.

این بازیکن 22 ساله یک هافبک تیپیکال بارسلونایی است که سبک بازی بی نظیر او باعث شده تا بارها با دو نفر از بزرگترین هافبک های تاریخ نیوکمپ، ژاوی و اینیستا، مقایسه شود.

آرتور که در حفظ مالکیت توپ و انتقال پاس های دقیق معروف است، می تواند در رهبری تیم از میانه میدان کمک کند و به مسی اجازه دهد که روی وظایف تهاجمی خود تمرکز کند.

او همچنین به ایجاد شانس برای مهاجمان برای گلزنی کمک می کند که بسیار به نفع بازیکن آرژانتینی است.

3. آرتورو ویدال؛ جنگجوی تمام عیار

فوق ستاره سابق یوونتوس و بایرن مونیخ، آرتورو ویدال، یکی از بهترین بازیکنانی است که این تابستان به نیوکمپ پیوسته است. این هافبک به عنوان جانشین پائولینیو به این تیم آمد که اخیرا به سوپرلیگ چین بازگشت.

موفقیت ویدال تحت هدایت پپ گواردیولا در بایرن مونیخ سندی بر این امر است که این هافبک می تواند به راحتی با سیستم مالکیت و پیش تهاجمی بارسلونا سازگار شود.

او در برابر حریفانی که از فیزیک خوبی برخوردار هستند بسیار موثر است و می تواند در برابر ضدحمله ها ایستادگی کرده و هرجا توپ از دست رفت، آن را بازگرداند.

این بازیکن شیلیایی همچنین با در دست گرفتن هدایت خط میانی و ایجاد موقعیت های حمله فشارها را از روی مسی برمیدارد.

توانایی او در ارسال توپ به مناطق خطرناک به این معناست که بازیکن آرژانتینی نیازی به حضور در میانه زمین برای کسب توپ ندارد. این اتفاق باعث می شود تا او زمان بیشتری را جلوی خط حمله بگذراند و تمرکز اصلی اش روی گلزنی برای بارسا باشد.

2. عثمان دمبله؛ آینده فوتبال فرانسه

وینگر سابق دورتموند، عثمان دمبله، پس از گذراندن یک فصل سخت و مصدومیت های پیاپی آماده است تا خودش را به بارسلونا ثابت کند.

این مهاجم عضو از تیم قهرمان جام جهانی در روسیه بود و با آمادگی و اعتماد به نفس خوبی به پایتخت کاتالان بازگشت.

دمبله توانایی باورنکردنی دریبل زنی خو د می تواند نقش مهمی در روند صعودی بارسلونا در این فصل داشته باشد.

این بازیکن 21 ساله یکی از فوق ستاره هایی است که می تواند فشارها را در طول فصل از روی مسی کم کند. او توانایی ایجاد ارتباط بین مناطق مختلف زمین را دارد ومی تواند با گذر از مدافعن حریف موقعیت گل ایجاد کرده و حتی گلزنی کند.

دمبله با عملکرد خود در سوپرکاپ اسپانیا به ما نشان داد که می تواند رابطه خوبی با لیونل مسی در زمین داشته باشد. این دو بازیکن معمولا در سمت چپ زمین دیده می شدند که در حال گرفتن کرنر یا تلاش برای ورود به محوطه جریمه بودند.

این بازیکن فرانسوی با به ثمر رساندن یک گل تماشایی از بیرون محوطه جریمه پیام خوبی به هواداران بارسلونا در آستانه فصل جدید ارسال کرد.

نتایج زنده فوتبال اخبار مرتبط، ترکیب بازیکنان و اتفاقات بازی به همراه آمار مسابقات به صورت لحظه‌ای و زنده در سایت فوتبالی دنبال کنید.

1 . فیلیپه کوتینیو؛ گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ لالیگا




فیلیپه کوتینیو در ماه ژانویه از لیورپول به بارسلونا پیوست اما نتوانست در لیگ قهرمانان برای این تیم به میدان برود چرا که پیش از آن با لباس لیورپول در رقابت های فصل گذشته اروپا بازی کرده بود. با این وجود این بازیکن برزیلی 10 گل به ثمر رساند و 6 پاس گل ارسال کرد تا نقش موثری در کسب قهرمانی لالیگا و کوپا دل ری داشته باشد.

شکی نیست که کوتینو می تواند در اولین فصل حضور کامل خود در نیوکمپ بسیار موثر باشد. این هافبک می تواند کنترل خط میانی، حفظ مالکیت توپ، کنترل بازی و ارسال پاس های دقیق را بر عهده بگیرد که نقش مسی در هدایت روند بازی را کم می کند.

او با قدرت بی نظیر ایجاد موقعیت گل از تمام نقاط زمین اطمینان حاصل خواهد کرد که مهاجمان ( شامل مسی ) در خط حمله فاقد موقعیت نیستند.

او همچینن می تواند با استفاده از قدرت بی نظیر خود در شوت های از بیرون محوطه جریمه می تواند در گلزنی نیز برای تیم مفید باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.