nia2

nia2

nia2

nia2

موسسه پرستاری همیاران فرشته

در موسسه پرستاری همیاران فرشته ما خدمات مختلف مانند نگهداری از سالمند، نگهداری از بیمار و نگهداری از کودک ارایه می کنیم.

پرستار بیمار کیست؟

پرستار بیمار به شخصی گفته می‌شود که وظیفه مراقبت از فرد بیمار را برعهده دارد. پرستار بیمار ممکن است به دو صورت وظیفه خود را انجام دهد؛ حالت اول، پرستاری از بیمار در بیمارستان است که تقریباً همه ما با این مسئله آشنا هستیم. حالت دوم، پرستاری از بیمار در منزل به صورت شبانه روزی است که توسط خود خانواده‌ها انتخاب می‌شود و دستمزد پرستار بیمار نیز بر اساس توافق با وی مشخص می‌گردد. در حقیقت پرستار بیمار در ازای دریافت دستمزدی معین، به نگهداری و مراقبت از بیمار می‌پردازد. باید توجه داشت که پرستار بیمار یک شخص معمولی نیست که مانند یک نیروی خدماتی در ازای دریافت حق‌الزحمه از بیمار مراقبت می‌کند؛ بلکه در حقیقت شخصی است که دوره‌های تخصصی پرستاری را گذرانده و از تحصیلات و تجربه مرتبط برخوردار است؛ بنابراین نمی‌توان به هر شخصی که خود را به عنوان پرستار بیمار معرفی می‌کند، به راحتی اعتماد کرد.  

وظایف پرستار بیمار

وظایف پرستار بیمار بسته به شخص بیمار و شرایط بیماری او متفاوت است. ممکن است شخص بیمار یک کودک باشد؛ در این صورت پرستار بیمار باید به اطلاعات پزشکی مرتبط با بیماری‌های کودکان مسلط باشد. به همین صورت ممکن است شخص بیمار یک زن باردار باشد که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد؛ بنابراین مراقب بیمار باید با مسائل مرتبط با زنان و موضوعات مربوط به مامایی آشنا باشد. برای بیمار سالمند نیز مسئله به همین صورت خواهد بود. با در نظر گرفتن این موضوع باید دو نوع وظیفه برای مراقب بیمار قائل شد؛ نوع اول وظایف عمومی هستند که تمام پرستاران با آن آشنایی دارند و در تمام بیماران نیز وجود دارند و باید به آن‌ها رسیدگی شود. مسائلی مانند اندازه‌گیری فشار، تزریقات و پانسمان از جمله این موارد هستند. نوع دوم وظایف، تخصصی بوده و با توجه به نوع بیماری و تخصص پرستاران مشخص می‌شوند؛ برای مثال پرستاری از سالمندان با پرستاری از افراد جوان متفاوت است.

 

پرستار سالمند کیست؟

پرستار سالمند به شخصی گفته می‌شود که وظیفه حفظ و مراقبت از شخص سالمند را به عهده می‌گیرد. این دسته از افراد ممکن است به صورت مستقل و یا به عنوان عضوی از مجموعه‌های پرستاری مؤسسات خدماتی فعالیت کنند. شخصی که به عنوان پرستار سالمند مشغول به کار می‌شود، باید قبل از هر چیز از اصول مربوط به نگهداری اشخاص سالمند مطلع باشد و اقتضائات سنی آن‌ها را در نظر بگیرد. افراد ممکن است به دلایل مختلفی مانند زندگی کارمندی، مشغله‌های زیاد، نداشتن توانایی و … تصمیم به استخدام پرستار سالمند در منزل بگیرند که در این صورت شخصی را به عنوان پرستار انتخاب کرده و در ازای وظایف معین مبلغی را به صورت توافقی به عنوان دستمزد پرستار سالمند به وی پرداخت می‌کنند

وظایف پرستار سالمند

تمام وظایف پرستار سالمند در منزل در دو کلمه مراقبت و نگهداری خلاصه می‌شود. پرستار سالمند باید با توجه به سن سالمند غذاهای مناسب تهیه کند و به وی بخوراند. همچنین برای انجام آن دسته از کارهای شخصی که خود سالمند ممکن است نسبت به انجام آن‌ها ناتوان باشد، باید او را یاری کند. برای مثال نظافت شخصی، حمام، شستن و پوشاندن لباس‌ها و … از جمله این کارها محسوب می‌شوند. مراقب سالمند نباید به صورت مکانیکی و رسمی عمل کند؛ بلکه باید به عنوان یک انسان با شخص سالمند همراهی کند و او را دوست داشته باشد؛ در این صورت از عهده وظایف خود به خوبی برخواهد آمد. شخص سالمند نیاز به محبت دارد و پرستار سالمند باید بتواند رفتار محبت آمیزی را از خود نشان دهد. همچنین یکی از نیازهای سالمندان گردش در محیط‌های سرسبز است که پرستار سالمند باید وی را به گردش روزانه برده و با وی همراهی کند. وظایف جزئی‌تر بستگی به وضعیت شخص سالمند دارد؛ برای مثال مراقب سالمند بیمار باید به برنامه دارویی او پایبند بوده و در رأس زمان‌های معین داروهای مورد نیاز را به او بدهد. همچنین وضعیت سلامت آن دسته از سالمندانی که در فرآیندهای درمانی قرار دارند، باید به دقت مورد سنجش و پایش قرار بگیرد؛ برای نمونه ممکن است نیاز باشد فشار یا قند خون سالمند به صورت منظم اندازه گیری شود؛ در این صورت پرستار سالمند باید روش انجام این کارها را بلد باشد. در موسسه خدمات پرستاری همیاران فرشته خدمات دیگر مانند پرستاری از کودک و پرستاری از بیمار نیز ارائه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.