nia2

nia2

nia2

nia2

مجموعه نور پایتخت

مجموعه نور پایتخت، تولید کننده انواع تابلوهای LED، تلویزیون های شهری، همچنین عرضه کننده انواع ماژول تابلو و ماژول LED، برد کنترل تابلو ، پاور سوئیچینگ ، کابینت CNC ، کلیه تجهیزات ساخت تابلو و تلویزیون شهری است. این مجموعه با بهره برداری از نیروی کار مجرب و آزموده، توانایی تولید انواع تابلو ها و همچنین انواع خدمات را درحداقل زمان ممکن ، همراه با گارانتی یک ساله و پشتیبانی 5 ساله، دارد.  همچنین مجموعه صنعتی نور پایتخت، خدمات دیگر صنعتی نیز ارایه می کند که شامل موارد زیر است.

 

·         پانچ سی ان سی (اینجا را کلیک کنید)

·         تلویزیون شهری (اینجا را کلیک کنید)

·         برش لیزری فلزات (اینجا را کلیک کنید)

سی ان سی اختصار کلمه کنترل عددی کامپیوتری در زبان انگلیسی می باشد. (Computer numerically controlled (CNC. دستگاه پانچ CNC سی ان سی در واقع دستگاهی است که برخلاف دستگاه های قدیمی و دستی از برنامه کامپیوتری برای طراحی و پانچ CNC سی ان سی و خم کاری سی ان سی ورق های فلزی استفاده می کند. دستگاه پانچ CNC سی ان سی می تواند ورق های فلزی مختلف مانند  ، ورق های فولادی، ورق های گالوانیزه، ورق های آلومینیومی، آهن، استیل، برنج، برنز، گالوانیزه و دیگر ورق های فلزی دیگر را پانچ کند. طریقه کارکرد دستگاه پانچ CNC بدین صورت است که ورقه فلزی را در جهت X و Y به صورت دقیق و سریع حرکت داده تا نقطه ای که باید پانچ یا سوراخ شود دقیقا در زیر قطعه ای به نام پانچ در دستگاه پانچ CNC سی ان سی قرار بگیرد. پانچ با قدرت فراوان به ورق فلزی فشار آورده و آن را سوراخ می کند و تکه قراضه فلزی را از ورق فلز جدا کرده تا ورق فلز شکل مربوطه در برنامه سی ان سی را دریافت کند. این تکه قراضه فلزی، با توجه به جنس آن ممکن است در آینده بازیافت شود. این عملیات نیز به شکلی دیگر توسط دستگاه برش لیزر فلزات نیز می تواند انجام شود.

برش لیزری چگونه کار می کند؟

در روش برش لیزری فلزات، از اشعه لیزر برای برش فلز استفاده می شود. معمولا از این فناوری در صنایع تولید خودرو، نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و پژوهشی استفاده می شود. اشعه لیزر از یک هد تولید اشعه لیزر پرقدرت به بیرون پرتاب شده و پس از برخورد به فلز موجب ذوب و یا تصعید یا بخار شدن فلز می شود و ضایعات بوجود آمده توسط فشار گاز از روی جسم پاک می‌شود. بزرگترین مشکل این روش مصرف برق بسیار بالای این دستگاه برای تولید اشعه لیزر می باشد.  واژه لیزر به معنی «تقویت نور به روش گسیل القایی تابش» است که مخفف این کلمه انگلیسی می باشد. Laser = Light Amplification by the Stimulated Emission of Radiation. تفاوت لیزر با نور معمولی در شدت زیاد و مستقیم بودن آن است که باعث قدرت بسیار زیاد اشعه لیزر می شود. برای تولید اشعه لیزر یک منبع لیزر، امواج نور را در یک فرکانس متمرکز کرده و به بیرون پرتاب میکند.  پرتوهای نور لیزر از نسبت به نورهای دیگر موازی ترند. تمام بخش های اشعه لیزر در یک جهت خاص بوده و به این ترتیب پرتو بسیار نامحسوس خم می شود. با یک دستگاه لیزر نسبتا قوی می توان در فاصله یک کیلومتری را با نقطه ای به شعاع حدود 60 میلی متر روشن کرد که بسیار کوچک و متمرکز محسوب می شود.  از آن جا که نور لیزر کاملاً موازی است می تواند در ضخامت های خیلی کم هم متمرکز شود و در محل تمرکز نور انرژی به قدری زیاد می شود که می توان از آن حتی برای برش فلزات استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.